Regio

Drumul podgoriilor vrâncene, promovat la Târgul de Turism al României

Category: Articole Comments: Fara comentarii

10harta podgorii

Consiliul Județean Vrancea va promova, în perioada 13- 16 noiembrie 2014, proiectul „Drumul podgoriilor vrâncene“ în cadrul Târgului de Turism al României, care va avea loc la Romexpo. Consiliul Judeţean Vrancea a implementat în perioada 9 noiembrie 2012- 8 noiembrie 2013 proiectul „Drumul podgoriilor vrâncene“, cod SMIS 28794, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007- 2013, Axa Prioritară 5 – „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul Major de Intervenţie 5.3 – „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică“, Operaţiunea – „Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice“.  Valoarea totală a proiectului a fost de 617.249,59 lei, din care valoarea totală eligibilă a proiectului a fost de 468.098 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR a fost de 423.020,16 lei, valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional a fost de 31.034,90 iar cofinanţarea beneficiarului a fost de 14.042, 94 lei. Participarea la Târgul de Turism al României face parte din activităţile de post implementare ale proiectului. Astfel, în cadrul târgului vor fi distribuite materiale de promovare ale proiectului, filmul de promovare realizat cât şi website-ul www.podgoriivrancene.ro . 
    De asemenea, în perioada 23-26 octombrie 2014 proiectul “Drumul podgoriilor vrâncene” a fost promovat şi în cadrul Festivalului Internaţional al Viei şi Vinului „Bachus 2014“ în cadrul căruia Consiliul Judeţean Vrancea s-a prezentat cu un stand amenajat în Piaţa Unirii din municipiul Focşani, alături de producători de vinuri din judeţ şi din ţară.
    Obiectivul general al proiectului a vizat creşterea importanţei turismului ca factor de stimulare a dezvoltării economice în judeţul Vrancea şi în regiunea sud – est prin promovarea produselor turistice specifice zonei vitivinicole a judeţului. Obiectivele specifice ale proiectului au fost: creşterea atractivităţii zonei cultivate cu viţă de vie ca destinaţie turistică, prin localizarea spaţială a produselor turistice specifice; îmbunătăţirea promovării turistice specifice a celor 11 localităţi vitivinicole cuprinse în proiect prin utilizarea unor metode adaptate pieţei turistice; creşterea circulaţiei turistice, prin organizarea unor evenimente de promovare a meşteşugului tradiţional al producerii vinului.
În vederea atingerii obiectivelor proiectului au fost realizate următoarele activităţi: au fost montate 10 panouri de promovare a produsului turistic, pe care a fost imprimată o hartă turistică ce are marcate prin simboluri obiectivele turistice din zonele promovate; au fost organizate trei evenimente specifice pe durata a trei zile la Coteşti, Odobeşti, Panciu; 9 standuri amplasate la locurile de evaluare a evenimentelor; a fost realizat şi difuzat la două posturi naţionale de televiziune un spot TV; a fost realizat un film de prezentare care a fost multiplicat în 3000 de DVD- uri; au fost concepute, editate şi diseminate următoarele materiale promoţionale: 3 000 de pliante, 3 000 hărţi turistice, 100 albume de promovare, 100 de afişe, 8 bannere; 4 comunicate de presă publicate în mass-media pentru promovarea activităţilor proiectului şi a evenimentelor organizate; 3 conferinţe de presă organizate pentru lansarea activităţilor şi pentru prezentarea manifestărilor de promovare a produsului specific; a fost realizat site-ul proiectului www.podgoriivrancene.ro; au fost menţinute 6 locuri de muncă în cadrul proiectului. 
    Prin implementarea proiectului s-a asigurat valorificarea din punct de vedere turistic a meşteşugului tradiţional al producerii vinului şi a principalelor atracţii turistice din localităţile: Panciu, Ţifeşti, Odobeşti, Jariştea, Boloteşti, Coteşti, Vîrteşcoiu, Cîrligele, Urecheşti, Tîmboieşti, Dumbrăveni cu impact asupra dezvoltării turismului rural, creării de locuri de muncă şi transformării localităţilor de pe traseul „Drumului podgoriilor vrâncene“ în destinaţii preferate de turişti. 

Lasa un raspuns

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>